Translating professionalization into teacher training: from difficulties in implementation to perspectives for improvement : des difficultés de mise en œuvre aux pistes d’amélioration
Published in:
- Formation et profession. - 2021, vol. 29, no. 3, p. 1-15
English
French
This article describes an action-research study carried out to overcome the structural crisis affecting a Swiss secondary education teacher training in the mid-2010s. The approach identified three conditions, transferable to other contexts, that made it possible to make work-linked training more integrative and to strengthen the professionalizing nature of the program: 1) collaboration between the actors in a clearly explained structure; 2) strengthening the contextualization and integration of knowledge in every training time and space; 3) a policy for the recruitment and professional development of teaching staff that takes into account the two areas of work-linked programs.
Cet article décrit une recherche-action menée pour dépasser la crise structurelle touchant une formation à l’enseignement secondaire suisse au milieu des années 2010. La démarche a permis de dégager trois conditions, transférables à d’autres contextes, ayant permis de rendre l’alternance plus intégrative et de renforcer le caractère professionnalisant de la formation : 1) la collaboration des acteurs dans une structure
clairement explicitée; 2) le renforcement d’une contextualisation et d’une intégration des savoirs dans tous les espaces-temps de la formation; 3) une politique de recrutement et de développement professionnel du personnel académique prenant en compte les deux espaces de l’alternance.
-
Language
-
-
Classification
-
Education, teaching
-
License
-
CC BY
-
Open access status
-
gold
-
Identifiers
-
-
Persistent URL
-
https://roar.hep-bejune.ch/hepbejune/documents/320447
Statistics
Document views: 63
File downloads: