The role of private and institutional supports to favor work-family integration in pre-service and in-service teachers : Self-related vs. context-related arguments
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- Revue suisse des sciences de l'éducation. - 2022, vol. 44, no. 3, p. 297-311
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Research related to the integration of the demands of work and family highlights the difficulties teachers experience in handling their careers and private lives. The goal of this study is to examine the arguments they use to explain what might make work-family integration easier for them. A questionnaire has been administered to 728 teachers in Israel and Switzerland, two countries dealing with teachers’ work-family relations. Through a qualitative analysis of the types of arguments advanced by teachers, the reconstruction of their reasoning (for the topical and endoxical components) has been performed. Results reveal that the support of family and institution are advanced as critical aspects in both countries. Implications in shaping teachers’ attitudes towards work-family integration are discussed.
La recherche sur l’intégration entre demandes du travail et exigences familiales souligne les difficultés des enseignant·e·s dans leur gestion. Cette étude examine les arguments avancés par les enseignant·e·s pour viser une meilleure intégration travail-famille. Un questionnaire a été administré à 728 enseignant·e·s en Israël et en Suisse, deux pays confrontés aux défis de la relation travail-famille. Par une analyse qualitative des arguments avancés par les enseignant·e·s, la reconstruction de leur raisonnement (topique et endoxon) a été réalisée. Les résultats montrent que le support de la famille et de l’institution sont considérés cruciaux dans les deux pays. Des implications concernant les attitudes des enseignant·e·s par rapport à l’intégration travail-famille sont discutées.
In der Forschung zur Vereinbarung von Beruf und Familie wird häufig auf Schwierigkeiten von Lehrkräften hingewiesen. Ziel dieser Studie ist es, Argumente von Lehrpersonen zu untersuchen, die die Vorteile einer Vereinbarung dieser beiden Bereiche beschreiben. Hierfür wurde ein Fragebogen von 728 Lehrkräften aus Israel und der Schweiz ausgefüllt. Anhand einer qualitativen Analyse der vorgebrachten Argumente wurde die Rekonstruktion der Argumentation (für die thematischen und endoxischen Komponenten) durchgeführt. Die Ergebnisse zeigen, dass die Unterstützung durch die Familie und durch die Institution in beiden Ländern als wichtige Aspekte angeführt werden. Es wird diskutiert, welche Auswirkungen dies auf die Einstellung der Lehrer*innen zur Integration von Beruf und Familie hat.
La ricerca sulla conciliazione tra esigenze lavorative e familiari evidenzia difficoltà nella gestione della carriera e della vita privata da parte dei docenti. Questo studio esamina le argomentazioni dei docenti a proposito di ciò che potrebbe facilitare l’integrazione lavoro-famiglia. Un questionario è stato somministrato a 728 docenti in Israele e Svizzera, due Paesi che condividono problematiche simili in termini di conciliazione lavoro-famiglia. Attraverso l’analisi qualitativa degli argomenti avanzati dai docenti è stata effettuata una ricostruzione del loro discorso (in relazione agli aspetti tematici ed endoxon). I risultati rivelano che il sostegno della famiglia e dell’istituzione sono critici in entrambi i Paesi. Il lavoro discute le implicazioni per la formazione del corpo docenti rispetto all’integrazione lavoro-famiglia.
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Language
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Classification
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Education, teaching
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License
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