Integrating pandemic constraints into the preliminary analysis, design, and testing of didactic engineering for physical education. An example of an orienteering course
Published in:
- Formation et profession. - 2020, vol. 28, no. 4, p. 1-17
English
French
This article describes a didactic engineering approach to development and training with a view to ensuring learning continuity in physical education during the COVID-19 pandemic. Through an example of an orienteering course, we demonstrate the dual effect of pandemic constraints on the engineering approach: (a) as a catalyst for the design of didactic sequences that integrate media, images, and ICT to sustain educational games and the cultural transmission of physical education; and (b) as a barrier to school access for testing and validating the produced sequences.
Cet article rend compte d’une démarche d’ingénierie didactique pour le développement et la formation visant à assurer la continuité pédagogique en éducation physique dans le contexte de la pandémie COVID-19. À l’aide d’un exemple en course d’orientation, nous montrons le double effet des contraintes de la pandémie sur la démarche d’ingénierie : (a) celui de catalyseur pour la conception de séquences didactiques intégrant les MITIC et préservant les enjeux d’apprentissage et de transmission culturelle de l’éducation physique; (b) celui d’obstacle restreignant l’accès au terrain scolaire pour expérimenter et valider les séquences produites.
-
Language
-
-
Classification
-
Education, teaching
-
License
-
CC BY
-
Open access status
-
gold
-
Identifiers
-
-
Persistent URL
-
https://roar.hep-bejune.ch/hepbejune/documents/320026
Statistics
Document views: 40
File downloads:
- 2_Formation-profession-revue-v28_n04_677.pdf: 106